Dag 2: van boerderij naar toekan - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu Dag 2: van boerderij naar toekan - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 2: van boerderij naar toekan

Blijf op de hoogte en volg Naomi

20 Juni 2014 | Nederland, Drachten

Dag 2:

Vanochtend begon de dag lekker vroeg om 07:30 aan het ontbijt. En wat een heerlijk verzorgd ontbijtje door onze lieve Jan. Zijn vrouw had die dag ervoor plotseling een hersenbloeding gehad, was opgenomen in het ziekenhuis met een onzekere prognose. Voor hem was alles anders nu... Des te bewonderingswaardiger hoe hij alles voor ons regelde en een fantastisch ontbijt serveerde voor ons. We hebben hem veel sterkte gewenst...

Iets na half negen vertrokken we met een heldere lucht en opnieuw een straffe wind tegen uit het noordwesten. We fietsten eerst westwaarts richting Stavoren; onderweg prachtige vergezichten en deels door een heuvelachtig(!) landschap. Gert kreeg quizvragen om z'n oren over grote stenen en heuvels en na even nadenken wist hij het: restanten van de ijstijd, ook zichtbaar aan reusachtige keien ooit meegevoerd door gigantische gletschers!

Door de straffe tegenwind hebben we diverse fietsformaties geprobeerd. Vlak achter elkaar in elkaars kielzog om zo weinig mogelijk van de wind te merken.
In Stavoren een lekker kopje koffie + een matige appeltaart genuttigd.

Daarna weer verder nu noordwaarts en met een noordwestenwind nog steeds tegen!! Door Hindeloopen met de karakteristieke kerk waar veel kitesurfers zich uitleefden op de golven van het IJsselmeer.

En we zagen een vreemd wezen: een kruising tussen een koe en een geit. Groot, zwart/wit gevlekt, feitelijk... Keit? Goe? Zal wel een keit geweest zijn...

Via Workum naar Bolsward, tijd voor opnieuw een overheerlijke lunch! We hadden koolhydraten nodig! De reserves moesten worden aangevuld! Opvallend was de greep van het bestek van de Hartogen; bleek een familieafwijking en werd ter plekke gecorrigeerd. De evolutie bestaat dus nog!;)

Voor het harinkje in Akkrum was gelukkig geen bestek nodig en deze gleed er lekker in bij Ruben en Max.
Hier belden we een paar hotels op de route waar we dachten uit te komen maar helaas: vol... vol...
Dan maar uitwijken naar van der Valk in Drachten, weliswaar een stukje omfietsen en van de route af maar mooie kamers en lekker eten! Alles ging op!

Vandaag 113 km op de teller!

's Avonds werd het nog even spannend toen de slow whoop afging tijdens het avondeten.

We werden gerustgesteld door onze serveerster dat dit echt niets betekende. Gewoon negeren...

En daarna: heerlijk slapen!!!

Tot morgen!

De fietshelden

• 20 Juni 2014 - 22:33

Isabelle:

Super goed bezig met zijn vijfen.....

• 21 Juni 2014 - 22:44

Simone Brugman:

Dat gaat lekker bij jullie ,eten slapen en ook nog fietsen.Leuk ook vanuit mijn luie stoel heb ik al fietsen
    heel wat kilometers ;gefietst
    ga zo door.veel liefs simone