Dag 7: heuvel op, heuvel af - Reisverslag uit Salzhausen, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu Dag 7: heuvel op, heuvel af - Reisverslag uit Salzhausen, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 7: heuvel op, heuvel af

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Juni 2014 | Duitsland, Salzhausen

Deze blog gaat niet over vandaag maar over gisteren, woensdag dus.

Vanochtend de dag iets later begonnen door alle tegenslagen van gister waardoor we wat later konden slapen. Om 09:30 deze keer aan t ontbijt en wat een ontbijt! Heerlijk veel keus en een erg goed begin van de dag!
Ook het weer zag er top uit, lekker zonnetje en wat wolkjes, nog een beetje frisjes maar prima fietsweer!

Om half 11 namen we de pont (hij ging gelukkig nu wel) naar Finkenwerder, aan de andere kant van de Elbe, op weg naar Buxtehude, dit was nog ruim 20 km.

Naomi fietste nog bijna de Elbe in, schoot met een noodvaart naar beneden en vergat bijna op tijd te remmen. Max kwam niet meer bij van het lachen.

De weg naar Buxtehude was erg leuk, veel mooie huizen vooral (zie foto) en het weertje zat ons ook mee!

In Buxtehude aangekomen bleek gert zijn zadel gebroken... Toch teveel taart en te lekker eten? Gelukkig was er een fietsenwinkel en zij verkochten ook zadels... Buxtehude heeft een mooie kerk, zittend in de kerk en luisterend naar mooi orgelspel was heel rustgevend...
Max verraste Naomi met een leuk T-shirt met opdruk (zie later...).

Op de fiets weer verder tot Buchholz, opnieuw een mooie route. Hier uitgebreid de koolhydraten weer aangevuld met een prima lunch. We bespraken alvast het hotel (je weet maar nooit!) in Salzhousen, een kleine 40 km verderop. Om 17 uur vertrokken we uit Buchholz, een route door bossen met soms erg slechte wegen.
De route van vandaag heeft trouwens heel veel heuvels. Klimmen en dalen dus! Best pittig af en toe maar als Fietshelden slaan we ons er doorheen!

Tijdens een lange afdaling vloog er ineens een iPhone in de lucht. Max schreeuwde: je iphoneeeeeeee
Naomi dacht dat t over iemands anders z'n iPhone ging want die van haar zat toch in de stuurtas veilig? Dus niet....
De iPhone vloog zo'n 500 meter de lucht in, en ik begrijp niet hoe, maar hij heeft het overleefd.

Naomi was zo fit als een hoentje op een gegeven moment (max z'n woorden). Ze vloog voorop over die wegen heen en de oude mannen konden het nog amper bijhouden.
Vooral de oudste van de drie was blij dat hij nog kon volgen...

Het laatste deel van de tocht was weer adembenemend mooi! De zon scheen inmiddels uitbundig en de uitzichten over de korenvelden en bossen waren zeer mooi! Soms jammer dat we er zo hard aan voorbij fietsten!

We kwamen om 19.00 uur aan in Salzhousen, een klein dorpje met een gasthaus. Weer een prima kamer met allen toebehoren en een heerlijke Duitse maaltijd. Én een zwembad en sauna. Top!

Morgen de laatste lange fietstocht. (Eigenlijk vandaag dus). En dan vrijdag de laatste kilometers naar lübeck! Bestemming bijna bereikt.
Morgenochtend plaatsen we de blog over vandaag.

Groet,

Fietshelden

• 26 Juni 2014 - 22:25

Anouck:

Komt die zwembroek toch nog van pas!

• 26 Juni 2014 - 22:38

Irma :

Wat een leuke verslagen .Ik begrijp hoe mooi dat is ,die uitzichten .we komen ney terug uit Limburg ,ook zo'n prachtig heuvelachtig,korenvelden ,kersenbomen ,grasvlakten enz mooi stuk land .Nu nog genieten van jullie verslagen ,ik ben niet jaloers in die regen en wind.Jullie hadden beter voor Limburg kunnen kiezen .In 14dagen geen spat regen gezien ,liefs en sterkte verder

• 26 Juni 2014 - 22:43

Jan Elzinga:

Eind goed al goed??? Maar dat van drie telefoon snap ikniet zo. Hole kan een telefoon zomaar uit je tas 500 meterr de lucht invliegen??? Zijn daar soms heksen?? Ze zitten op bezemstelen. Soms zie je een poarkeerrplaats voor heksenbezems. Tenminste in Schotland hebik ze gezien en in N-Duitsland zal ook wel zoiets zijn. Vaak zijn het twee palen in de grond met aan weerszijden een lat oif plank. Kijk maar eerns goied.

Succes morgen,

Jan

• 26 Juni 2014 - 22:55

Jannij Landheer:

Wat maken julllie veel mee en wat leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis.
    heel veel plezier nog de laatste fietsdag en volgens mij kunnen julie voor volgend jaar alvast boeken 0:)

• 26 Juni 2014 - 23:46

Hanneke Hartog.:

Eindelijk een echt mooie route. Volgend jaar maar meteen met de trein naar een mooi gebied zodat je niet door dat saaie Nd. Duitsland hoeft maar ja al die heuvels is eigenlijk ook niet alles Nu ja jullie hebben het naar je zin met elkaar en daar gaat het om Gelukkig vloog alleen de IPHONE doorde lucht en bleef Naomi veilig op de grond. Noch veel plezier de laatste dagen Groetjes van ons

• 27 Juni 2014 - 07:35

Nolda Van Vuure:

Goede-morgen lieve..Fietshelden!...Jullie doen je naam telkens weer eer aan! Wat een ontzaglijk leuke ,bijzondere blog,s van jullie fiets vakantie...wat maken jullie veel mee & schrijven jullie heerlijk beeldende verhalen,filmpjes & foto,s ...Geniet er met volle teugen van mee! ( haha voornamelijk s, s,nachts of morgens heel vroeg vandaar zo weinig respons..) Wens jullie vandaag ook vandaag weer volop.. Plezier met elkaar...veel hilarische momenten toe..& volop te genieten van al de prachtige omgeving waar jullie door heen fietsen & bij stilstaan...& bovenal het heerlijke gevoel wat jullie elkaar geven! Chapeau voor jullie allen! & in het bijzonder voor onze lieve nicht Naomi ."".Je hebt het toch maar weer geflikt..haha! Op naar jullie eindbestemming..Hoop van harte dat t zonnetje voor jullie zal schijnen (al weet ik dat Max altijd zegt...anders schijnt deze wel in ons hart) & dat was ook te zien tijdens de regenbuien! Wens jullie bij t beklimmen van de heuvels...Vleugels...& met een heerlijk gevoel jullie eind doel! dikke kus voor jullie allen!

• 27 Juni 2014 - 08:08

Linda:

Hetzwaar toch wel bijna duizend meter dat die telefoon door de lucht ging he ? Maar wat een belevenissen allemaal weer. En ook nog klimmen en dalen pffff dat valt niet mee. Vandaag het laatste dagje . Hoeveel kilometers moeten jullie nog ? Heel veel plezier en een fijne dag. Liefs Linda

• 27 Juni 2014 - 09:28

Carla:

Dikke kus voor mn stoere fietsheld broer!

• 27 Juni 2014 - 20:13

Simone:

Naomi vooral voor jou neem ik mijn petje af en ik heb vanaf het begin vertrouwen in jou gehad dat je het zal halen.En mannen ook voor jullie Chapeau,nog even genieten met elkaar en waarschijnlijk zijn jullie weer aan het tafelen.
    Goede reis naar huis en dikke pakkert van Simone