Het aftellen is begonnen.... Nog 1 week! - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen.... Nog 1 week! - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen.... Nog 1 week!

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

13 Juni 2014 | Nederland, Zaandam

Nog minder dan één week en dan begint ons avontuur. Wij (Ruben, Max, Gert en Naomi) zullen in 9 dagen zo'n 850 km gaan afleggen op de fiets. Anouck zal de eerste paar dagen met ons meegaan! De route begint voor ons in Zwolle en eindigt in Lübeck (Een historische stad aan de monding van de Trave in de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein).
In dit verslag zal ik jullie wat meer informatie geven over onze reis en de route.

Kort even iets over de route:
De Hanzeroute gaat langs een aantal middeleeuwse Hanzesteden in Nederland en Duitsland. De Hanze was een middeleeuws verbond van handelssteden dat ontstond nadat een aantal kooplieden in Noord-Duitsland was gaan samenwerken. Het doel van dit verbond was het beschermen en het uitbreiden van de gezamenlijke handelsbelangen.
In de meeste van deze steden zijn veel middeleeuwse bouwwerken bewaard gebleven. De route tussen de steden voert over zeer rustige wegen en paden en door interessante natuurgebieden en wisselend landschap.
Voor een overzicht van onze route bekijk het plaatje bij de foto's!

Donderdag 19 juni (aankomende donderdag) zullen wij vertrekken. 's morgens vroeg nemen we de trein met z'n allen naar Zwolle en vanaf daar zullen we de tocht beginnen!!

Wil je ons avontuur blijven volgen? Zet jezelf dan op de mailinglijst zodat je elke dag op de hoogte blijft van ons avontuur!

Wij hebben er HEUL veel zin in!!!

Tschüss

Max, Ruben, Gert, Anouck & Naomi

• 13 Juni 2014 - 11:26

Sonja En Jos Mittemeijer:

Beste mensen heel heel veel succes
    Grt. Sonja en Jos :-) toi toi

• 18 Juni 2014 - 10:31

Rie Van Scherpenseel:

heel veel fietsplezier, geniet alvast van de voorbereiding
    Rie

• 19 Juni 2014 - 21:18

Gerrit Braaksma:

Hoor graag van jullie avontuur