Dag 5: Sprookjestocht - Reisverslag uit Kirchtimke, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu Dag 5: Sprookjestocht - Reisverslag uit Kirchtimke, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 5: Sprookjestocht

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

23 Juni 2014 | Duitsland, Kirchtimke

Vandaag alweer dag 5, dat betekent dat we op de helft van onze fietstocht komen.
Allereerst de antwoorden op de huiskamervragen:
Vraag 1 ging over het secreet. Als je goed kijkt naar de bijpassende foto van Ruben en Max dan zie je dat ze al zittend enige persdrang hebben. Toilet is dus goed beantwoord door Linda
Vraag 2 over de molen: het was een beltmolen. Wat doet een beltmolen? Ook wel bergmolen genoemd, een windmolen op een berg dussss... Niemand goed...
Vraag 3: waarom fietst Gert achteraan: vanwege de adrenaline door eerdere traumatische ervaringen... Punt voor Anouck!

Vandaag begon de dag weer met een goed ontbijt. De opfriscursus tafelmanieren voor de hartogen ging gewoon door toen ene hartog pontificaal haar mes uitgebreid zat af te likken aan tafel. De nacht was ook goed, helaas een te slap kussen wat resulteerde in hoofdpijn bij een van onze helden. Ibuprofen deed gelukkig wonderen...
Het landschap was afwisselend. We staken een snelstromende rivier over en vroegen ons af hoe dat kon, kregen meteen antwoord door getrakteerd te worden op een forse klim. Heuvels!!!

In Harpstedt koffie met taart bij een backerei/konditorei, lekkerrrr!! En camerabewaking op het toilet. Vreeeemd!

Vervolgens bereikten we het onvervalste boerengehucht Gräfinghausen waar de was op maandag lekker aan het wapperen was bij de huizen (zie foto).

We fietsten over het smalste fietspad tot nog toe, 10 cm breed... Ook weer zandpaden, hobbel wegen en een stalker op hoge leeftijd die ons volgde nadat we hem de weg vroegen. Nauwelijks af te schudden door de helden wilde hij controleren of we echt wel de goede kant op gingen...

Iets na het middaguur na 67 km fietsen kwamen we aan in het centrum van Bremen. Het laatste stuk nog even met 30 km per uur tegen de wind in; dagrecord tot dan toe. Op het prachtige marktplein met uitzicht op het raadhuis een lekkere lunch, en daarna de tijd genomen om foto's te maken en de stad te bezichtigen. Uiteraard de Bremer Stadsmuzikanten!

Huiskamervraag 1: uit welke figuren bestaan dezen en hoe staan ze meestal afgebeeld? (Volgorde)
Huiskamervraag 2: zie foto: Max en Naomi houden het beeld op een bepaalde manier vast. Waarom zo?
Huiskamervraag 3: de tekst op de foto beginnend met 'gedenke': over welke periode gaat deze tekst?

In de wijk Schnoor nog even gekeken naar de leuke straatjes en steegjes en een paar ... geproefd... Lekker en veel calorieën! Om 15.30 weer op de fiets voor nog zo'n 40 km. Even buiten Bremen trokken Gert en Ruben nog even een sprint aan tot 40 km per uur tegen de wind in; nieuw dagrecord. Leuke slingerende paden en dijken, aantrekkelijk weer met veel zon. Iets over zessen (het Nederlands elftal was reeds begonnen tegen Chili) kwamen we aan in Kirchtimke. Wederom een prachtige kamer geboekt en heerlijk gegeten. Huiskamervraag 4 (een moeilijke...): wat was de uitslag?

Morgen wacht ons weer een lange fietsdag. Op naar Hamburg!! Een echt hanzestad die we niet mogen overslaan.

Groeten,

De Fietshelden

P.S. We hebben inmiddels al 554 km gefietst. Goed hè ?!!

  • 23 Juni 2014 - 22:49

    Oma Hanneke:

    Gelukkig dat ik iets van jullie hoor. Ik dacht al dat jullie nog steeds op de fiets zaten en oververmoeid waren of zo iets Slaap lekker en geniet van de reis en van elkaar. Groetjes van mij

  • 23 Juni 2014 - 22:59

    Elly Bool:

    Wat is het toch heerljjk om jullie verslag elke dag te lezen. Geniet er zo van en kijk er iedere avond naar uit. Die 554km doe ik jullie niet na. Echt fantastisch. Liefs en knuf, Elly

  • 23 Juni 2014 - 23:40

    Linda:

    Wat een heerlijke dag hebben jullie weer beleefd. Zo leuk om het iedere avond weer te lezen . En wat een afstanden toch iedere dag. Goed hoor!!!! Huiskamer vragen laat ik even voor wat het is ook ik wil nu naar mijn bed toe en deze vragen hebben wel wat huiswerk nodig. Liefs Linda

  • 24 Juni 2014 - 09:26

    Anouck:

    Gisteren hadden de fietshelden wat internet probleempjes daarom werd de blog zo laat geplaatst vanuit Nederland! Naomi kon niet meer inloggen op het blog en heeft alles naar mij gemaild. De foto's kwamen pas laat binnen daarom heb ik deze er vandaag opgezet. En wat een foto's!!
    Echt een sprookjestocht!

    Naomi in welk schattig sprookjesachtig straatje / dorp /stadje sta jij?
    Ziet er zo leuk daar wil ik ook heen! Liefs, Anouck

  • 24 Juni 2014 - 09:27

    Anouck:

    ps ik neem aan Bremen ?!

  • 24 Juni 2014 - 14:28

    Naomi:

    Anouck! Bedankt dat je ons hebt gered!
    Het kleine schattige straatje is inderdaad in Bremen, in een mooi woonwijkje genaamd Schnoor met huisjes gedateerd uit de 15e tot de 18e eeuw, vroeger bewoond door ambachtslieden en vissers. Erg leuk!

  • 24 Juni 2014 - 20:39

    Nel:

    De kwaliteit van de fietshelden is mij bekend, maar wat heb ik een bewondering voor onze fietsheldin! Elke dag 100 km is geen kattepies. En dan ook nog oog voor alle schoonheid om je heen.
    Nog 3 dagen fietsen, zet hem op.

  • 25 Juni 2014 - 08:44

    Joke Van Vuure:

    Hallo fietsnhelden wat fijn dat jullie ijn de bewoode wereld zijn . wat een mooie straatjes
    ik geniet er van om dat allemaal te zien. wat leuk dat jullie het zo fijn hebben,en maar fietsen en fietsen
    naoni wat ben je toch een kanjer dat je dit allemaal volhoudt Oma heeft bewondering voor je. Trouwens voor die b3 mannen ook hoor. Ik geniet van jullie mooie fot,s en nu van de leuke dorpjes en smaale straatjes.
    Ik hoorde van mama dat jullie gisteren nog al wa tegenslag hadden met het zoeken naar een hotel
    Wat erg dat jullie zover moesten fietsen om wat te vinden maar ik begreep dat het om 11 uur s,avonds gelukt was na veel geharrewar. Ik wens jullie nog fijne dagen samen en ik zal nog wl eens reageren. Veel liefs van mij en een dikke kus Oma
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 11202

Voorgaande reizen:

19 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Hanzeroute

Landen bezocht: