Dag 6: hel(d)entocht! - Reisverslag uit Blankenese, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu Dag 6: hel(d)entocht! - Reisverslag uit Blankenese, Duitsland van Naomi Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 6: hel(d)entocht!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

25 Juni 2014 | Duitsland, Blankenese

Sorry voor deze late blogpost, als je verder leest zul je zien waarom we gister geen blog meer konden plaatsen...

Na een goede nacht in een mooie kamer hadden we een wat kariger ontbijt dan we gewend waren... Er was niet zoveel te kiezen...

We gingen op weg onder een grijze lucht. Na 20 km koffie met uiteraard iets erbij, want daarna kwam 45 km zonder koffiemogelijkheden...
Na de koffie werden we getrakteerd op een flinke stortbui, later nog een paar. Fietsend door plassen viel het ons op hoe automobilisten rekening met ons hielden en ons zeer ruim passeerden, om ons niet nog natter te maken dan we al waren...

Soppend in de schoenen stug doorfietsend kwamen we uiteindelijk in Stade op 65 km. na de start, een mooie Hanze stad! Hier gelunched om 14.30 uur.
We besloten door te fietsen tot Hamburg, tot onze verbazing niet voorkomend op de route. Onbegrijpelijk! Later begrepen we waarom... Op dat moment niet wetend wat ons te wachten stond...

De route leidde over de dijk langs de Elbe, een brede druk bevaren rivier. Vanaf Grunendeich met de pont naar Wedel, zo'n 20 minuten varen. Lekker om even te relaxen...

De rit naar Hamburg langs de noordzijde van de Elbe was prachtig! Veel boulevards en mooie weggetjes langs de vele stranden! We keken alvast hoe laat en waarheen de ponten voeren aangezien we de volgende dag de Elbe weer moesten oversteken...

Hamburg is een prachtige en grote stad. Het duurde lang voordat we in het centrum waren aangekomen. We hadden geen plattegrond dus we moesten zoeken en vragen. Rond half acht en met 112 km op de teller waren we in het centrum. Een prachtig Rathous; adembenemend mooi!

Nu snel op zoek naar een hotel. Dat moest niet moeilijk zijn in zo een grote stad. Veel luxe hotels, dus we waren bang wel iets meer geld kwijt te zijn voor deze nacht. Het eerste hotel was volgeboekt. Kan gebeuren. Het tweede hotel ook vol, het derde hotel zelfde verhaal. In het vierde hotel, het was inmiddels 20 uur, was het ook vol, maar de receptionist was zo vriendelijk om te gaan rondbellen in Hamburg. Hij trok al een enigszins somber gezicht. Hij kon op een lijst in de computer zien waar nog wat vrij was. Helaas HEEL HAMBURG vol! Hij belde naar een hotel ver buiten de stad, deze had nog 2 suites a 230 euro per nacht (dus per stuk!), exclusief ontbijt. Dat werd ons te gortig, dan maar desnoods onder de brug! We besloten in de routegids te kijken en te bellen naar een hotel in Buxtehude (huiskamervraag1: van welke componist was Buxtehude een inspirator?). Dan moesten we nog wel 30 km fietsen. Inmiddels over half negen, nog niet gegeten ook...

Gebeld; er was nog plaats voor 4 fietshelden... We verwachtten niet voor half elf aan te komen, dan moesten we via een code naar binnen en de sleutels lagen klaar.
Gauw fietsen richting pont, dit was nog 10 km fietsen, hopelijk op tijd! Gas geven dus! Om 21.12 kwamen we bij de pont. De laatste pont was om 21.04 uur vertrokken! THOOOOOOOOO!! (schreeuwde Max).

Er kwam nog een pont die naar het Airbusterrein aan de overkant (voor werknemers) voer. (Huiskamervraag 2: wat is een Airbus?) We dachten dan zijn we maar aan de overkant. Fietsen er op, toch maar even vragen aan een werknemer waar de pont ging aanleggen... Dat was op het terrein, alleen met een pasje kon je het terrein af! Gauw er weer af, net op tijd want de pont voer een halve minuut later weg.

Wat nu? Aan de overkant konden we waarschijnlijk niet meer komen. Toch maar even doorgefietst; 4 km verder ging nog een pont naar de overkant. Wie weet ging hij nog! Vol gas weer op de pedalen, maar helaas... Deze ging ook niet meer... Wat nu?
Toch maar overnachten op straat onder een brug?

Inmiddels aangekomen in Blankenese; dit zag er redelijk toeristisch uit. Op zoek dus naar een hotel, het was inmiddels 22 uur geweest. We belden naar een hotel (receptie was al weg!) en na enig smeken of het alsjeblieft kon (laatste hoop en zo) wilde deze zakelijke vrouw nog wel in haar auto springen om ons een poot uit te draaien. We waren het dubbele kwijt t.o.v. de eerdere dagen maar ja het moest maar want we hadden geen geschikte brug gezien!

Onze magen rammelden, gelukkig was er ook nog een tapas restaurant open waar we zowaar na half elf nog konden eten! Het smaakte zeer goed na 130 km.!

Daarna gauw naar bed: Naomi om 00.30, de rest een half uur later. En o wat lag dat bed lekker!

Lees later op de avond snel verder op de volgende blog over deze dag!

Groetjes,

De Fietshelden

• 25 Juni 2014 - 21:59

Anouck:

Dit is een ware (fiets)heldentocht. Zoveel tegenslag en niet opgeven!
    Wel heel erg zwaar. Wat ben ik blij dat ik op het hoogtepunt (voor mij) gestopt ben en er met weinig kleerscheuren vanaf ben gekomen : )
    Wat zullen jullie de spieren en billen voelen!
    Super respect voor Naomi en natuurlijk ook voor de mannen.
    p.s. wat ziet die foto van koffie en thee met ijs er heerlijk uit wat zal dat gesmaakt hebben na zoveel kilometers een echte traktatie als beloning!
    Succes met de laatste kilometers. Nog 1,5 dag te gaan..
    Liefs, Anouck

• 25 Juni 2014 - 22:12

Nuray:

Wow wat een tegenslagen!!!
    Helden!
    Veel plezier allemaal!

• 25 Juni 2014 - 22:20

Linda:

Nou, nou nou wat een avontuur gisteren en ik maar laat op de avond meeleven en zo hopen dat jullie nog een hotel konden vinden . Maar gelukkig kwam het verlossende woord zo rond elf uur.... Pfffff. Maar het was het zien van de mooie stad Hamburg wel waard begrijp ik. Ben benieuwd naar het volgende blog en de belevenissen van vandaag . Liefs Linda

• 25 Juni 2014 - 22:36

Simone:

Hoeveel kg is er al af? jeetje wat een strop, zorg voortaan voor wat rantsoen dit is niet leuk.
    Maar jullie kennende ,blijven lachen en elkaar even stevig vastpakken.
    dat doe ik op deze plaats even en kom maar gauw bij on s eten dan maak ik een stevige maaltijd.
    veel liefs simone

• 26 Juni 2014 - 08:46

Joke Van Vuure:

Jonge jonge wat een verhaal en wat een ellende voor het krijgen van een kamer; Lieverds wat zullen jullie moe geweest zijn van aldat fietsen van het ene dorp naar het andere. Maar dat zijn de echte Fietshelden
    uit holland behalve die 2 uit maroco,kwamen jullie die onderweg tegen.hahaahah. Ik ben n=blij dat jullie uiteindelijk een slaapplaats hebben ge vonden want nat en koud lijkt me niet zo opwekkend als je nog niets
    kan vinden. Maar gelukkig die dag is ook weerom en nu op naar Lubeck de laatste kilometers en houd jullie goed en ik denk aan jullie,Veel liefs en een Kus Oma van Vuure.

• 26 Juni 2014 - 09:34

Henk Proost:

Ha Helden,
    Wat een dag weer. Verslag en foto's geven een goed beeld van de zwaarte. Eeuwige roem is jullie deel. Bach was er ook wel zonder Buxtehude gekomen, maar toch! En wij zijn dit jaar al een keer of 6 langs de Airbusfabrieken In Toulouse gereden. Magnifiek gezicht: een vliegtuig waar bovenop een ander vliegtuig vastgemaakt is.
    Gute Fahrt en de letze Llödchen schmecken gut.

• 26 Juni 2014 - 21:05

Jan Elzinga:

Lieve helden,

Dit houd ik niet lang vol, laat staan jullie. Bloedstollend spannend en dan dernk hoe loopt dit in godsnaam af. Voorlopig zijn jullie weer even gered, maar voor hoe lang???? Hou me sub op de hoogte.
    Een topmanager kan niet eens tegen zo iets .

Helden ik ben trfots op jullie en fiets dagelijks mee.

Lieve groet,

Jan en Irma
    Laatste wil alleen nog maar horen of het ngoed is afgelopen.

• 26 Juni 2014 - 21:05

Jan Elzinga:

Lieve helden,

Een topmanager kan niet eens tegen zo iets .

Helden ik ben trfots op jullie en fiets dagelijks mee.

Lieve groet,

Jan en Irma
    Laatste wil alleen nog maar horen of het ngoed is afgelopen.

• 27 Juni 2014 - 08:00

Nolda:

Tjonge...t leven geeft & vraagt zo af & toe ook... flink wat van jullie!Wat een enerverend verhaal...een dag om vlug te willen vergeten..want dit hoop je absoluut nimmer meer te ..beleven...Bikkels: Delete deze dag maar.Alle heerlijke momenten voor jullie netvlies laten verschijnen...& er nimmer op teug kijken! (maar hotelletje boeken de volgende x..want dit wil niemand voor jullie!)gelukkig maakte gisteren alles denk ik weer ..goed! Zo te horen kwamen jullie lekker bij van dit hachelijke avontuur...smaakte het ontbijt dit x buitengewoon goed...Stralend liet de zon zich zien..(Vast speciaal voor jullie!) mocht Naomi haar mob behouden blijven...& dat terwijl deze 500 meter door de lucht een zweefduik nam.. & haha.Wie doet dat na??!! ik denk na t lezen van deze blog daarbij aan t gezegde:Geluk is als een vogel die soms wegvliegt als je het t meeste.. nodig hebt, maar misschien zit deze morgen weer in je vensterbank.."Let it be..let it be...Let it be...And it may be like ..That!! Miracle,s always.. happen! XX XX XX XX